Wednesday 28 April 2010

More Yoga

I have started my second class/term of Yoga practise (every Tuesday evening) and I am still as eager and loving it as much as when I started a couple of months ago. That hour spent in total concentration on myself and my body is soooo good. I have found myself in postures I have not tried for over 30 years...! and it really brings me into such calm mental state. I feel stronger and this particular form of yoga - Vini yoga - focuses a lot on the breathing which aids the inwards focus. No matter how stressed I am before class I always come away so refreshed and ready to handle "anything".

I borrowed a dvd and a book from my teacher and hope to find a suitable yoga-cd that I can plot into an iPod so I can do it on my own at home. Does anybody have any suggestions? I am too new to Yoga to go at it on my own, but I think a CD should be helpful when I do the exercises on my own. I am aware that there are many forms of Yoga, but I am open to suggestions.

I understand Yoga might not be for everybody, but I urge you to give it a go! It just might be your "cup of tea"!

Tuesday evenings are normally rounded off with a drink in the pub, but last night my Welsh friend came by after yoga and we had a good old natter, a coffee and a "Bolle" - the English translation is in one of the comments.

It was a good ending to a good day!

6 comments:

  1. Hei Mette. :)
    Vi skal kjøpe pax innredning fra Ikea. Har ikke tegnet det enda, men jeg skal legge det ut så snart det er i boks.

    Ha en finfin uke! Klem A

    ReplyDelete
  2. Yoga høres egentlig ganske kjekt ut... Må nok i så fall prøve med instruksjon fra DVD og literatur, siden jeg jobber så uregelmessig og ikke har anledning til å delta til faste tider.

    ReplyDelete
  3. Hejsan Mette!

    Yoga är härligt. Jag gick på gravidyoga när jag väntade Wilma och det var en av veckans höjdpunkter. :-) Ha en riktigt fin dag. Kram Alexandra

    ReplyDelete
  4. Yoga, ja - det gjorde at min siste fødsel startet 8 uker for tidlig... Men det var nok ikke yogaens skyld direkte - jeg hadde en smule for mye fostervann, og noen av de øvelsene jeg gjorde ble vi vel helst anbefalt å holde oss borte fra. men altså - jeg måtte prøve...

    Takk for kommentar inne hos meg. Ja - jeg bruker templates. Hjemmesnekrede templates i Photoshop. Enkelt og greit. Og litt spritet opp med tekst og bittelitt stæsj så funker det helt utmerket! Jeg får iallefall laget albumer!!

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  5. Yoga har jeg aldri prøvd, men det er sikkert artig - og godt for både kropp og sjel:-)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem

    ReplyDelete
  6. Yoga kan være kjempeherlig & avstressende! Jeg gikk sammen med min mor for noen år siden, men fant ut at vanlig trening(styrke/spinning) virker vel så bra på meg:)

    PiP har faktisk en egen UK nettside med oversikt over alle butikker i UK (det var mange!).Sjekk: http://www.pip-studio.co.uk/

    Nå skal selvangivelsen gjøres ferdig:S

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete

Pinterest