Thursday 8 April 2010

Recommended reading III: The Alchemist


I heard about this book by the Brasilian author Paulo Coelho
a few years ago, but never got around to reading it until now.

 It is a very short, tender, gentle and simple story about the essential wisdom of listening to our hearts, learning to read omens strewn along life's path and above all following our dreams.

The book has sold milllions and has achieved status of a modern classic. Think I want to check out some of his other books, too...

3 comments:

  1. Takk for tips! Har hørt om boken jeg også, men ikke kommet så langt. Tror faktisk jeg har den i hylla et sted...

    Har du lest Øya av Victoria Hislop og Señor Peregrino av Cecilia Samartin? Aldeles nydelige bøker, det også.

    Og du - jeg fant faktisk Alkymisten da jeg bare snudde hodet 180 grader...:-) Da vet jeg hva jeg skal gjøre resten av dagen...

    ReplyDelete
  2. Takk for boktipsene! De ma na oppdrives...

    Kos deg med boken resten av dagen!

    ReplyDelete
  3. Hei!
    Tusen takk for din hilsen i min blog.
    Koselig at du la igjen noen ord.
    Du har en kjempefin blog!

    ReplyDelete

Pinterest