Sunday 18 April 2010

What I should have done... and what I did...

You know that guilty feeling you get when you KNOW you should be doing something, but choose to do something completly different because it is more fun... ? Well, I should have had that feeling as I have a paper to submit in a months time and should be studying, but I have chosen NOT to have it simply because I have enjoyed myself so much today.

My former neighbour came by and as the weather was so wonderful we decided to go to the local garden centre to stock up on some spring/summer plants. She has moved out of town and now has a massive garden. My garden is the size of a stamp, but that is what you get when you want to live in town... The advantage is that it supposedly should not take any time to look after a small garden, but to be honest - I can fiddle about for hours. BUT it takes no time to cut the grass and that was done yesterday for the first time this year!

Here are the results of the excursion this morning (including an olive tree which is not in any of the pictures below... I know I am being brave...!):


Our Boy kindly came with us and served as muscle man to heave the bags of manure and compost needed. Good to have a strong lad! He decided that in addition to our annual tomatoe plants he wants to grow chillies this year! Watch this space!


This gorgeous tree below is now in full bloom in our common garden.
I just loooove it!

Hope you are having a good Sunday, wherever you are!




3 comments:

  1. Selv om du bare har en hage på størrelse med et frimerke så har du vesentlig mere planter og mere stell på det enn jeg! Nesten 2 mål tomt og ikke en grønn flekk som er dyrket... Men en dag, min venn, en dag... Din ser aldeles perfekt ut også!

    Takk for kommentar om bildene mine - jeg skjønner akkurat den følelsen du beskriver, sånn har jeg det hver gang jeg tar frem kameraet, eller pc... Men det er det jeg liker, så da har jeg bestemt med for å nyte hobbyen min så lenge ingen klager her hjemme.

    Ang kamera - jeg bruker Canon 7D, et kamera jeg er kjempefornøyd med. Har ikke noen profesjonelle objektiver, men de holder mer enn godt nok til mitt bruk.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    ReplyDelete
  2. Skjønner hvor jeg skal stikke innom for å få litt hagetips:-) Så ut som en riktig koselig hage. Treet var bare helt nyyydelig!

    Tusen takk for hyggelige hilsener! Kjempefin blogg du har - du har herved fått deg en ny følger:-)

    Klem

    ReplyDelete
  3. Så koselig at du har lagt deg til som følger på bloggen min, blir jo så lykkelig vet du.Rare greier det der. Ja, vi får holde sammen vi fra Østfold. Har vært ute og gått en lang tur med mann min i kveld. Deilig med vår. Vi snakkes Mette.
    Klem fra meg

    ReplyDelete

Pinterest