Tuesday 30 November 2010

Advent Calendar


sorry about the poor lighting - not easy to take good pictures in the evening...

Several years ago I made Our Boy an advent calendar and although he is now a teenager it was clear that he was still expecting a calendar this year.

So, last night I wrapped the last little surprise and the little "Nisse" is yet again laden with treats to be opened every day till Christmas Eve. Come to think of it - I think this is the first year I have all the little parcels on the calendar ready before 1 December...!

The little hearts are made using a puncher from Martha Stewart which I first saw on Mannes Hverdag and just had to have!

13 comments:

  1. ER'N IKKE FIIIN!!! :) Puncher'n altså! ;)

    Ingen julekalender her i huset.
    Men derimot en "NISSEGAVE" julaften morgen setter guttæne veldig pris på.

    Ha en koselig førjulstid, Mette!!!

    Klem fra
    Marianne

    PS: Var bildene fra inngangspartiet ILLE
    MØRKE på PC'n hos deg?

    ReplyDelete
  2. Hei pa deg,
    Bildene var morke, men ikke for ille - det horte liksom til stemningen synes jeg. Tenkte ikke over om de var for morke, altsa ;-)

    Det er "strompegave" her pa julaften morgen ogsa... Vanskelig a slutte med noe som er blitt tradisjon, ser det ut til ;-)

    ReplyDelete
  3. Hei!
    Så fin og så 'norsk' julekalender.
    Jeg sitter her og multitasker: jobber og pakker inn 72 små gaver...
    Ønsker deg en fin adventstid.
    Klem

    ReplyDelete
  4. Du "klager" over at en tenåring vil ha kalender.. Jeg er verre :) Jeg har brodert adventskalender til meg sjøl og jeg og samboer kjøper 12 gaver hver, så vi får gave annenhver dag. Jeg skal i byen i kveld og kjøpe de siste gavene, så i morgen kommer det bilde av min også :)

    Catje

    ReplyDelete
  5. Det er jo koselig at det fortsatt forventes pakkekalender...

    Men, jeg er jo litt glad for at den tiden er over også da, samtidig så er det en tid for alt...

    ReplyDelete
  6. Ja, i kveld skal kalenderen fram innerst i veien også...så får vi se om mor gidder å stryke litt på den. Jeg har også for første gang alle pakkene klare før desember starter. Vanligvis har jeg hatt for de første 10-15 dagene og så måttet supplere. Kjempekoselig å holde på julekalendertradisjonen da. ☺

    ReplyDelete
  7. Koselig mamma du er som fortsatt har pakke-kalender:-)
    Mine to tennåringer får ikke lenger.....sluttet for et par år siden da de "robba" kalenderen hele veien til 24/12!!!:-)
    Håper du nyter førjulstiden.
    Klem Ingrid

    ReplyDelete
  8. Så koselig da, ser jo ut som du har gjort deg så flid med innpakkingen også. Er nok mange som er spente i morgen når de våkner opp!

    ReplyDelete
  9. Pakke-kalender setter de pris på - uansett alder!! Nydelig kalender var det!! Ha en koselig adventstid.....nå begynner min julefølelse å komme krypende - drar hjem til kuldegrader og snø på mandag. Gleder meg til vinter, fyre på peisen og forberede julen hjemme!!

    ReplyDelete
  10. det er jo så koselig med adventskalender, og jeg tror aldri jeg blir for stor for en, så det holder jeg med gutten din i. Stå på krava, og jeg syns du bør få en du også ;)
    Ha en flott førjulstid.
    Klæm Susanne

    ReplyDelete
  11. Så kos med pakkekalender!
    Vi kjører det samme hos oss og jeg er oppvokst med det, så for meg er det bare ETT alternativ :)

    Den puncher'n ser bare så flott ut, tryller frem de lekreste hjerter :)

    Nyt adventstiden!

    Klem fra Tove

    ReplyDelete
  12. Nice calendar, Mette! What gifts are in the packages? One friend mentioned that her adult daughter and partner arrange little games around the finding or discovering of each advent day present! So much more creative than the boring chocolate calendars that every year I seem to give my kids! How are you coping with the snow?!

    ReplyDelete
  13. Thanks, Sarah! Assuming Our Boy is not reading this ;-)

    - the gifts this year are either gift vouchers from Amazon (small amounts which I already had been given as part of a loyalty bonus from a supermarket), some scratch cards, some chocolate (actually only 5, I think), and some fridge magnets.

    We actually have very little snow - it is the incredible cold that is the bigger problem. The Cat has not been out for 5 days except for 15 mins when I threw him out last night!

    ReplyDelete

Pinterest