Tuesday 1 February 2011

Keeping Up With the Times...?


Ok, I am not in my twenties anymore... not even in my thirties! BUT I do find it fascinating trying to keep up with new 'innovations' and the changing times. What I am referring to are all these new communication platforms that didn't exist  just a few years ago.
Email is common place and nobody bats an eyelid if you are '102' and have your own email account - it is almost expected. 'Everybody' uses either Facebook/Twitter/blogs/texting/Skype... or even all of them.

We are all soooo easy to stay in touch with. 

A regular landline phone is almost becoming old fashioned... I don't know how I would do my job without email, Skype, internet or texting.

I initially signed up for Facebook because Our Boy was interested and being a responsible parent I needed to understand and know what he was up to. It turns out that this tool has enabled me to rekindle contact with a lot of friends and family and it is good fun. I don't post much there, but it is one way of staying in touch. 
I also became a 'blogger' and find inspiration and ideas here.

But I have given up and just can't get my head around Twitter....

I have tried it and signed up, but I just don't get it!
Maybe it is the word limits available that discourages me? Maybe it isn't creative enough - it is just a bit boring as there is little or nothing to illustrate the words...
I just 'need' more to express myself.
I also find it too fleeting. Despite being used to writing as I have this blog I find I have NOTHING worthwhile sharing with people on Twitter...

At least with a blog you can go back and read what people have posted and there is normally a theme or topic being considered.

Nah, I am throwing in the towel - Twitter just ain't for me...



I wonder what the next decade will be bringing of new innovations on this front...!

8 comments:

  1. Enig med deg, Mette. Jeg har også registrert meg på Twitter, men der er jeg rett og slett helt ubrukelig. Ser ikke helt poenget der, ensomt. En har jo bare kontakt med seg selv og ingen muligheter for feedback. Facebook er jeg også på og poster litt fra tid til annen,men bruker for det meste chat med mine døtre.

    Ha en fin 1.februardag. 4 uker igjen så er det litt vår.

    ReplyDelete
  2. Hei!! Jeg har aldri vurdert Twitter engang. har vel egenlig mer enn nok å gjøre med bloggen. Bruker facebook litt, men ikke veldig mye. Det jeg liker best med bloggingen er at jeg tar bilder. Det gjorde jeg veldig skjeldent før. Nå er det viktig..... Ha en fin dag!! AnneK:-)

    ReplyDelete
  3. Nei, Twitter holder jeg meg unna. Det får holde med Facebook og blogg:-) Skjønner ikke hvordan vi klarte oss før i tiden da butikkene stengte halv fem og alle bare hadde fasttelefon. Virker som en evighet siden... Eller er det vi som begynner å bli gamle, Mette?

    ReplyDelete
  4. Jeg har også prøvd Twitter..men får ikke noe "swong" på det.
    Holder meg til Facebook og blogger...*smiler*...

    ReplyDelete
  5. Twitter har jeg ikke helt dreisen på.
    Men mannen er der og twitrer.....
    Jeg er ikke overbegeistret for FB heller,
    men føler jeg må være der å følge med på hva mine eldste barn driver med.. hehe..

    Februar! Snart vår jo!!!

    Klem

    ReplyDelete
  6. Her er jeg på etterskudd, Twitter er upløyd mark.. Facebook bruker jeg nå og da, men er ikke daglig innom (heller ukentlig..)

    Holder med blogger for meg - koser meg virkelig med å lese blogger :)

    Men man må jo følge med, for å holde tritt med barna..

    Klem fra Tove

    ReplyDelete
  7. Malin, Fru Tunheims datter som koser seg med din blogg :-)Thursday 3 February 2011 at 21:56:00 GMT

    Jeg har også registrert meg på twitter, men har funnet ut at jeg hverken er morsom nok eller har smarte nok ting å komme med til å skrive særlig mye der. Jeg vil likevel anbefale deg å ikke avfeie Twitter helt! For selv om jeg ikke har så mye å komme med selv, er det utrolig mange andre som har det! Jeg er f.eks. svært interessert i internasjonal politikk, og de siste ni dagene har jeg fulgt to AlJazeera-reportere i Kairo som gjennom Twitter har oppdatert meg så og si minutt for minutt på hva som skjer på Tahrir Square! Saker som har blitt førstesidestoff på Aftenposten.no timer etterpå!

    ReplyDelete
  8. Hei Malin,
    Sa koselig at du liker bloggen :-). Jo, da jeg ser noe av poenget med Twitter, men innimellom sa kjennes det nesten ut som information overload;-))) Jeg studerte statsvitenskap en gang for altfor lenge siden sa jeg har sympati for interessen din.

    Uansett, veldig spennende og foruroligende dager i Egypt. Haper inderlig de finner en losning som passer for seg!

    ReplyDelete

Pinterest