Friday 25 February 2011

Never Enough Books!


I was made aware of this web site 'Forgotten Books' which allows you to read thousands of books online, download free ebooks in PDF format. They are also booksellers (paperback) and specializes in historical writings including classical fiction, philosophy, science, religion, folklore, mythology and sacred texts, in addition to secret and esoteric subjects, such as: occult, freemasonry, alchemy, hermetic and ancient knowledge. They reprint classical literature and old books that have long been out of print and they are partners with Amazon.com and Google Books.

Without signing up to become a member they allow you to download one book a day which they send you a link to.
I have just received mine and will take a look at it.
To be honest, I am a little sceptical to reading literature on a screen/Ipad/Kindle.
I like to HOLD a book and FEEL it.
But new days and new techologies, so it must be tried
- at least once.

4 comments:

  1. Heeeei!
    Det blir altfor lite lesing på meg for tida, men eg kjøpte faktisk "Den glemte hagen" på flyplassen på vei him fra Andregasellen, for eg hadde lang tid å vente.

    Det ser lovende ut ja, og litt stiligt at du anbefalte den og, det såg eg nå etterpå :o)

    Ha ei flottanes helg!

    ReplyDelete
  2. Flott, dette skal jeg vise mannen som er lesehesten i huset :) Jeg leser alt for lite om dagen, men merker at barna blir større og at det nå er fullt mulig å nyte en bok igjen :)

    Kos deg med fredag og helg!

    Klem fra Tove

    ReplyDelete
  3. Jeg leser for lite som jeg gjør, men kanskje dukker det opp et lesebrett hos meg om en stund. Er ikke akkurat av innovatørene og ligger ikke helt i forkant av utviklingen. Men har vært på Mammut-salg og kjøpt to bøker av hun Cecilia Samartin, og Hotellet på hjørnet av bitter og søt. Skulle ikke forundre meg om jeg har lest om alle disse her hos deg :)

    Catje

    ReplyDelete
  4. Så spennende da! Men jeg er enig med deg, det er liksom spesielt å holde boka og ligge på senga & lese... Jeg sliter liksom litt mer med å lese en hel bok på pc'n. Allikevel så er nok dette framtiden - alt med pc blir det jo bare mer og mer av.

    Ha en herlig helg!
    Klem fra størstepia

    ReplyDelete

Pinterest