Tuesday 15 March 2011

Blast From the Past....?


I couldn't help thinking when the new Yellow Pages landed on our doorstep yesterday morning that this surely must be a 'blast from the past'...
I can't remember the last time I picked up an old fashioned phone book to either look up a company not to mention a person...!

Although this new edition of the Yellow Pages is smaller - in A4 format - it MUST be such a waste of resources and waste of use of advertising money. In this day and age of the Internet most people AND companies can be found on the Internet. I tend to go by recommendations by friends and various websites if I am looking for a particular service. I never use a phone book to get somebody's phone number - most people's mobile phone numbers are not even listed, so not much use.

I wonder how many more years we will see a good old-fashioned phone book around?
Also, there must be a way to opt out of receiving them...?

My own little contribution to saving the environment ...

;-)

Do YOU use the phone book?

4 comments:

  1. Hei på deg :-)
    Tror faktisk vi har sluttet med tlf-boka her i landet..ihvertfall må du si fra HVIS du vil ha den. Og ja, mesteparten har jo internett nå, ihvertfall vår generasjon. Mine foreldre får det ikke til, så de ha faktisk den boka ;-) LOL, hehe.
    Og å ringe til opplysningen koster en formue, så glad jeg har nettet, selv om jeg ikke er flink i det hele tatt :-) Kan nok, tenker jeg, hehe

    Ha en flott dag og klem fra meg

    ReplyDelete
  2. Hei Mette!
    Så koselig å høre fra deg! Vet du det at jeg kan ikke huske sist vi fikk utlevert telefonkatalog her i Norge. Som Frøydis sier, tror jeg rett og slett de har sluttet med det.. Enig med deg, det er rett og slett bortkastet penger å produsere dette lenger..
    Men fargen var jo kul da!!!;-)
    Klem Anne Karin

    ReplyDelete
  3. Tror nok vi har sluttet ja. Du får bare kontakte de som sender den ut (British telecom kanskje?:) og si at du ikke vil ha den. Det føles veldig bra å si fra seg sånt :)

    Catje

    ReplyDelete
  4. De er litt gammeldagse noen ganger, de bruker jo også sjekkhefter :)

    ReplyDelete

Pinterest