Friday 23 March 2012

From a Different View


I normally cycle to work, but today I had to stop in the park on the way in to the office and leave the bike to the repair shop. 


The bike was in need of some minor adjustments, so this is the quickest and handiest way to get it serviced. Lovely, friendly and chatty guys. But why wouldn't they be? Their repair shop is in this lovely park!


So, walking in to work was a nice opportunity for a stroll on a lovely spring morning. Suddenly, I saw things from a different angle when on foot as opposed to rushing in on the bike. I had never noticed how bent this tree line in the park is. And I pass it at least twice a day - for 13 years!


My favourite tree in the park is getting ready!


The Japanese Cherry tree (?) is in full bloom


I love the details on the old bridges over the various brooks in the park


Doesn't this look peaceful? 


I can almost 'hear' the bench calling me to come and have a rest...
The bike will be ready at the end of the working day so I get to walk through all this loveliness all over again!


Apparently, it has been forecasted to reach over 20 degrees today- and it is only March! 
It will be the warmest day of the year so far...


And to top it all - it is Friday!
Enjoy the weekend!

10 comments:

  1. Jeg sitter her i Norge og ser på BBC, fantaserer om en tur til Blenheim Palace snart, og ser på de nydelige bildene dine. Gjett om jeg får lyst til å besøke UK snart!
    God helg i solen!

    ReplyDelete
  2. Så nydelig innlegg om en perle av en park..... Er sikker på at favorittreet er nydelig med blad også. Jeg er så glad i store, flotte og staute trær. Ha en nydelig helg.

    ReplyDelete
  3. Jeg kunne ha flyttet inn på den benken på det nederste bildet der jeg altså =]
    Nydelig! Ja, flotte bilder!!

    Håper helgen blir flott!

    KLEM

    ReplyDelete
  4. For en nydelig park å rusle i. Fredelig og flott. her kunne jeg godt ha ruslet med deg.God helg til deg.
    Klemz

    ReplyDelete
  5. Så fine bilder du viser!
    God helg,
    klem Fredrikke

    Ps. Vår/sommervær her også :O)

    ReplyDelete
  6. Du bor i vakre omgivelser......Våren har nok kommet litt lengre også!! ha en fi helg!! Annekari:-)

    ReplyDelete
  7. For en flott park. Det så jo rent så idyllisk ut.
    Ønsker deg en trivelig helg.
    :) Susanne

    ReplyDelete
  8. Nydelige bilder!

    Ha en fin søndag :)

    Klem fra nord :)

    ReplyDelete
  9. Deilig! Nå bor jeg i buss-avstand til jobben, men da jeg bodde i Bergen måtte jeg å over fisketorget for å komme meg til kontoret på Bryggen. Et privilegium med slike flotte omgivelser på morgenkvisten!

    ReplyDelete
  10. For en vakker start på dagen - nyyydelige bilder!
    Rent så man får lyst å sette seg på en benk og bare la tankene vandre :)

    Taxi-sko var et flott uttrykk, jeg har lang trening så jeg tripper rundt på hælene mine :) De gjør seg dog ikke så godt på verkstedet mitt.. ha ha

    Nyt "sommer-dagene"

    Klem fra Tove

    ReplyDelete

Pinterest